Predavanje o Crowdfundingu održano je 30.listopada u prostorijama Razvojne agencije Grada Dubrovnika – DURA. Radionicu je vodila Alisa Aliti Vlašić koja zadnjih dvije godine je bila aktivno uključena u nekoliko Crowdfunding kampanja udruge RODA – Roditelji u akciji.
Veliki broj mladih ljudi pokazalo je zanimanje za radionicom, a za sve one koji su iz određenih razloga propustili predavanje donosimo važne zanimljivosti:
ŠTO JE CROWDFUNDING?
Kako i samo ime govori, Crowdfunding je “skupno financiranje” kojim se prikupljaju novčana sredstva za određeni cilj. Sredstva se najčešće prikupljaju za poduzetničke, umjetničke, humanitarne i aktivističke projekte. Crowdfundingom se sredstva prikupljaju od mnoštva ljudi, a to se pak radi preko mrežnih platformi. Ovim načinom financiranja prikupitelj ujedno procjenjuje tržišno stanje jer dobija uvid u tržište i pristup novim klijentima.
KATEGORIJE CROWDFUNDING PLATFORMI
Postoje čak 4 glavne kategorije crowdfunding platformi, a temelje se na poticajima koje vlasnici projekata nude za ovakav način prikupljanja sredstava i očekivanjima donatorima. U tom kontekstu platforme se temelje na:
Donacijama (GoFundMe, Crowdrise, GivenGain),
Nagradama (Kickstarter, Indiegogo, Rockethub),
Posuđivanju i (Kiva, Zopa)
Vlasničkim udjelima (Crowdcube, Crowdfunder, Sellaband)
HRVATSKI PRIMJERI
Nekoliko je poznatijih primjera iz Hrvatske i to skupno financiranje Rock grupe Sane, video igrice Legends of Dawn, web stranice za osobe s invaliditetom Travabled.
Interes za ovakvim načinom prikupljanja novca je sve veći, a to smo mogli vidjeti i iz dubrovačkog primjera po broju zainteresiranih za predavanje. Konkretan primjer pokretanja skupnog financiranja vidjeti ćemo na primjeru Udruge mladih Orlando čija Crowdfunding kampanja uskoro kreće.